ÒPERA, PASSIÓ I PODER AL CAIXAFORUM DE BARCELONA

Aquest trimestre visitarem la mostra “Òpera. Passió, poder i política”

Caixaforum ens brinda l'oportunitat de viure una experiència única a través de senyals de wifi repartides per les sales que ens transporta a les òperes més representatives, els objectes, vídeos, partitures, escenografies ... que ens conviden a viatjar en el temps. L'exposició del Victoria and Albert Museum de Londres, que narra quatre segles de la història d'Europa a través de l'òpera, arriba adaptada a Barcelona de la mà de del Gran Teatre del Liceu i compta amb la col·laboració del director musical del teatre Josep Pons. Comença el viatge a la Venècia de Monteverdi i "La Incoronazione di Poppea" (1642); el Londres de Händel i el seu Rinaldo (1711); la Viena de Mozart amb els seus "Noces de Fígaro"; el Milan de Verdi i la seva Nabucco ... Els més mitòmans poden veure de prop un piano de caoba que va tocar Mozart durant la seva estada a Praga, el 1787 o una rèplica de la bomba Orsini que va explotar al Liceu. I Josep Pons va triar l'estrena de "Pepita Jiménez", d'Albéniz, "perquè explica molt bé el Liceu i la societat modernista d'aquella època. Pepita Jiménez narra la història d'amor entre una vídua i un seminarista que deixa el noviciat per amor ".

Per reservar una visita guiada a la mostra clica AQUÍ

Maria GÜELL (periodista)

Exposició: "Òpera. Passió, poder i política " Caixaforum fins el 2020.01.26