VISITA: ÒPERA. PASSIÓ, PODER I POLÍTICA. CAIXAFORUM

Òpera. Passió, poder i política proposa un sorprenent viatge per la història de l’òpera, que és a la vegada un reflex de la història de l’Europa dels últims 400 anys. La mostra, concebuda pel Victoria and Albert Museum amb la col·laboració de la Royal Opera House i produïda per ”la Caixa”, suposa una experiència sonora individual durant la qual els visitants es veuen acompanyats per la música en tot moment. El gènere operístic neix a finals del XVI i no trigarà a transcendir la restringida audiència cortesana inicial per arribar al gran públic de la mà de Claudio Monteverdi. Des de les primeres òperes barroques, que combinaven una àmplia comèdia amb elements tràgics, fins a les composicions més contemporànies, aquest gènere ha experimentat una rica transformació. Aquesta exposició es fixa en els principals Teatres de l’Òpera d’Europa i recorre la seva història amb una aproximació des de tres perspectives complementàries: el vessant emocional i passional de les obres; la perspectiva social amb lluites de classe i poder i els aspectes directament relacionats amb els arguments i la proposta creativa de les òperes.

CaixaForum

Av. de Francesc Ferrer i Guàrdia, 6-8