BARCELONA I ELS QUATRE GATS. GALERIA GOTHSLAND

1073 Views
“La Galería d’art Gothsland ens apropa al cor d’Els Quatre Gats amb més de cent obres de grans artistes com ara Ramon Casas, Manolo Hugué, Ricard Opisso, Santiago Rusiñol, Joan i Josep Llimona i pintors menys coneguts com venen a ser Pau Roig i Joan Cardona. Ens dona la benvinguda un retrat imponent de Pere Romeu que firma Ramon Casas.”Romeu era el propietari del famós bar Els Quatre Gats i és el que surt amb Casas al tàndem que podem veure al MNAC”, explica Gabriel Pinós, director de la Galeria. També avança que aquesta peça ja s’ha venut. Si baixem les escales trobem la joia de l’exposició, un retrat inèdit de Gaudí agonitzant que firma Opisso. “Opisso va ser un dels pocs que va anar a visitar a Gaudí al hospital, havien treballat junts i eren amics”, puntualitza Pinós. Aquest dibuix es va publicar al diari La Publicitat però fins ara ha estat amagat a casa d’algun particular. No sabem el preu però és un tresor. Per als amants del món taurí els recomanem un paisatge de Casas on veiem El Torin, la primera plaça de toros de Barcelona, ja desapareguda, que estava situada al Barri de la Barceloneta i que avui és la seu de Gas Natural Fenosa. Aquesta festa modernista ha fet possible recuperar l’espai superior de la Galeria que portava trenta anys tancat. Tan de bo continuï obert.” Exposició “Barcelona i Els Quatre Gats. Un gir cap a la modernitat” Galería d’Art Gothsland. Consell Cent 331. Barcelona. Fins el 28 de febrer 2020 Tindrem el privilegi de comptar amb les explicacions de Sebastià Sánchez Sauleda, col·laborador de l’entitat i expert en modernisme català. Aquest mes de desembre publicarem les dates de les vistes comentades a la web.
Blog navigation

Latest posts