BILL VIOLA A LA PEDRERA. ELS MIRALLS DE L'INVISIBLE

970 Views
"Viola busca plantejar preguntes, no donar respostes", destaca Perov mentre celebra que Catalunya rendeixi per fi homenatge al gran mestre del videoart amb una selecció de les seves principals creacions des dels anys setanta fins a l'actualitat. L'espectador es topa de front amb el vídeo "El quintet dels esglaiats" (2000), cinc homes i una dona que experimenten un sentiment d'emoció que arriba fins a un punt àlgid per després minvar i deixar als seus protagonistes rendits i exhausts. La càmera lenta ens ajuda a veure els detalls més insignificants. A pocs metres "Tres dones" (2008) interactuen de forma màgica i travessen una cortina d'aigua fins a endinsar-se en la llum. I no molt lluny descobrim "La trobada" (2012) entre dues dones que procedeixen d'orígens oposats. Kira Perov revela que van rodar la sèrie "Mirage" al desert californià, a un parell d'hores de Los Angeles. La mística del mestre Viola envaeix les sales de la Pedrera. El recolliment de "L'habitació de Catalina" (2001), l’ "Estudi per Aparició" (2002) i la sèrie "Màrtirs" (2014) confirmen la seva fascinació per la religió catòlica. Una sala en penombra deixa a "Els dorments" (1992) que segueixin el seu somni profund en els bidons de dos-cents litres. El públic veurà com respiren, com es mouen o canvien de postura. L'experiència es pot ampliar gràcies a la Ruta Bill Viola, que permet contemplar els seus treballs al Bòlit de Girona, Museu Episcopal de Vic, Museu de Montserrat i la Fundació Sorigué de Lleida. “L'univers de Bill Viola”.

Maria Güell. periodista

Bill Viola "Miralls dels invisible"
Fins el 5 de gener de 2020 La Pedrera (Bar
Posted in: Notícies