ACTIVITATS PRIMAVERA 2019

728 Views
Us avancem que durant els propers mesos de maig, juny i juliol, visitarem, entre d’altres:

l'exposició Dürer, mestre del Renaixement, una mostra monogràfica sobre l'artista alemany més important de la Història. L'obra d'Albrecht Dürer arriba a Barcelona amb una ambiciosa proposta museogràfica: una exposició distribuïda simultàniament en tres institucions culturals rellevants de la ciutat; el Reial Cercle Artístic de Barcelona, la Catedral i el Museu Diocesà de Barcelona.

Coneixerem la Casa Thomas, un dels edificis modernistes més notables i a la vegada més desconeguts de la ciutat. Projectada per Lluís Domènech i Muntaner en ple Eixample barceloní, la Casa Thomas conserva els trets característics del modernisme barceloní més autèntic: tribunes de pedra, balcons amb baranes esculpides, decoració floral, ús de rajola, elements neogòtics, treballs de forja, etcètera. Al vestíbul, l’ornamentació també és exuberant i en destaca l’escalinata de marbre. Des de fa dècades, els baixos estan ocupats per la Casa Cubiñá, dedicada al mobiliari de disseny.

Farem una altra de les visites especials del trimestre a les instal·lacions de Catalunya Radio, que ens permetran conèixer l’espai, el funcionament i el dia a dia d’un dels mitjans de comunicació més destacats del nostre país.

També anirem al CaixaForum per veure l’exposició Dels assiris a Alexandre el Gran, que presenta més de 200 objectes de luxe provinents del British Museum: ivoris, joies, relleus, vidre, or i altres metalls dels imperis assiri, babilònic, fenici i persa, des del 900 fins al 300 a.C.

El flautista i divulgador musical Joan Vives ens tornarà a delectar amb un dels seus magnífics cursos musicals, en aquesta ocasió dedicat al mestre Wolfang Amadeus Mozart.

L’itinerari del trimestre tornarà a mans de Rafa Burgos, amb qui realitzarem una ruta barcelonina centrada en la figura de Frederic Marés.

Aquestes i moltes altres sorpreses que estem acabant d’organitzar, es podran consultar i reservar a la web just després de Setmana Santa

Així, Amics dels Museus de Catalunya continuem treballant per mantenir-vos al dia de tota l'oferta cultural que es desenvolupa al nostre entorn.
Posted in: Notícies
Blog navigation