EXPOSICIÓ "GALA SALVADOR DALÍ, UNA HABITACIÓ PRÒPIA A PÚBOL", AL MNAC

762 Views
La comissària de l´exposició “Gala Salvador Dalí. Una habitació pròpia a Púbol” que arriba al MNAC subratlla que Gala “és el personatge clau que manca del tauler surrealista”. La Fundació Gala-Salvador Dalí, el MNAC y Abertis fan possible aquesta retrospectiva que desvetlla la Gala escriptora, dissenyadora i artista. Per fi tenim l’oportunitat de gaudir de la primera mostra a nivell internacional que posa el focus en aquesta dona tan misteriosa que va acompanyar a Dalí durant molts anys i fins la seva mort. Cent vuitanta obres; seixanta olis i dibuixos de Dalí, quadres de Max Ernst (amb qui va tenir un romanç), fotografies de Man Ray y Ceceil Beaton, envoltades de peces d’artistes que van ser molt a prop de Gala i Dalí como ara Picasso, Man Ray o Brassaï. L´exposició comença a Púbol, “el seu espai íntim”, segons paraules de la comissària Estrella de Diego. “Hem reunit molts objectes personals de Gala coma ara vestits, cartes, postals i objectes del seu tocador. El director del MNAC, Pepe Serra ens recomana admirar el vestit negre de Dior o el barret-sabata de Schiaparelli que ara pertany al Musée de la Mode de París, “dos joies difícils de veure”. Per la seva part, Estrella de Diego creu que Púbol es la clau en la biografia de la dona de Dalí i aconsella una excursió al veritable amagatall de Gala.

Maria Güell, periodista
Posted in: Notícies