GEISHA /SAMURAI. LLEGENDES DEL JAPÓ

Visites a càrrec d’Helena Moreno, doctoranda en història de l’art.

El Palau Martorell acollirà, per primer cop, una exposició que no se centra en un únic artista, sinó en tota una cultura. Es tracta del Japó, la rica història i tradicions del qual han despertat l’interès d’Occident durant segles. Tant la seva elegància, subtilesa i bellesa com la seva duresa, sacrifici i disciplina, es reflecteixen en les figures de les geishes i els samurais. Comissariada per Ferran López Alagarda, president de la Federació Espanyola d’Antiquaris, la mostra compta amb més de 150 obres, incloent xilografies d’època, cal·ligrafies, armadures, quimonos, katanes, objectes de perfumeria, ventalls i netsukes (miniatures d’ivori), a més una selecció de fotografies inèdites. El Palau Martorell vol retre un merescut homenatge a una de les cultures més influents i fascinants del nostre temps. Des de l’arrelat interès pel manga fins a les profundes influències de l’art oriental a Europa, amb un èmfasi especial en el modernisme a la mateixa ciutat comtal, aquesta exposició és un tribut vibrant a la diversitat i la riquesa cultural del Japó.

Preu: Soci: 15€ / No socis: 20€

PALAU MARTORELL