• Maig 2014

BÍLBILIS. JOIES ROMANES, TRESORS MUDÈJARS I EL MONESTIR DE PEDRA

Del dimarts 7 al divendres 10 de maig de 2014

Els Amics dels Museus de Catalunya us proposem un viatge a la comarca de Calataiud, a l’Aragó, per descobrir l’important llegat històric que acull aquest territori. Descobrirem la petjada romana a través del jaciment arqueològic de Bílbilis i del Museu de la Ciutat, on s'exposen part de les troballes arqueològiques exhumades al llarg de la història. Però en aquest indret també hi van conviure la cultura jueva, islàmica i cristiana, de les quals coneixerem importants vestigis com el call jueu i part del conjunt fortificat islàmic. D'aquesta fusió cultural va néixer l'art mudèjar, declarat Patrimoni de la Humanitat per la Unesco. En veurem exemples tan bells com la col·legiata de Santa Maria de Calataiud i les Esglésies Fortalesa de Cerevera de la Cañada, Aniñón, Torralba de Ribota i els dos singulars temples de Maluenda. Esglésies que són un autèntic museu viu, on es conserven fantàstics retaules de pintura gòtica, renaixentista i barroca. Un altre dels grans atractius de la comarca és el Monestir de Pedra, un antic cenobi cistercenc ubicat en un pintoresc parc natural ple de salts d'aigua i pintoresques grutes. Gaudirem dels seus jardins, del conjunt monumental i dels dos museus que acull a l’interior; el del vi i el de la xocolata.
És imprescindible fer la reserva
PREU (15 persones)
Soci: 990 €
No soci: 1.090€
Suplement habitació doble d'ús individual: 115€
PAGA I SENYAL: 500 € Data límit, en el moment de la inscripció.
SEGON PAGAMENT: Data límit, dijous 2 de maig
INCLOU:
Billets AVE anada i tornada. Barcelona-Calataiud, Calataiud- Barcelona. Allotjament 3 nits a l’Hotel Monasterio Benedictino 4*. Tots els dinars amb aigua, vi i cafè. Esmorzars bufet. Acompanyant d’Amics dels Museus de Catalunya durant tot el viatge. Tots els trasllats en autocar privat. Totes les visites guiades amb guia local i les entrades a tots els museus i monuments detallats a l’itinerari. Assegurança d’assistència en viatge. Dossier informatiu i bossa de regal.

NO INCLOU:
Sopars i extres personals
L'itinerari està subjecte a canvis per tal de millorar-lo. Amics dels Museus de Catalunya es reserva el dret d'anul·lar o posposar el viatge si no s'arriba al mínim de persones pressupostades. A tots els inscrits se'ls obsequiarà amb un àlbum amb les fotografies que l'acompanyant farà durant el viatge. Preguem que les persones que no hi vulguin sortir ens ho indiquin
Amics dels Museus de Catalunya
Dijous, 2 de maig A les 17h.
Secretaria AMC. La Rambla, 99.