ÒPERA AL LICEU: LA CENERENTOLA. GIOACHINO ROSSINI

La Cenerentola, és producte d’un encàrrec fet a Rossini pel Teatro Valle de Roma. La censura pontifícia prohibí l’obra prevista per immoral, i la precipitada solució va ser optar per musicar la famosíssima faula de Charles Perrault, La Ventafocs. Rossini i Ferret van rellevar els seus atributs tradicionals i eliminaren els aspectes màgics i fabulosos de la versió original de Perrault i Grimm. En només 24 dies, el jove Rossini, amb 19 òperes a l’esquena (incloent-hi Il barbiere di Siviglia), va escriure una partitura plena d’energia amb el seus famosos crescendi, que sacsegen la tensió dramàtica.

Direcció escènica: Emma Dante
Il·luminació: Robert Wilson
Escenografia: Carmine Maringola
Coreografia: Manuela Lo Sicci
Il·luminació: Cristian Zuccaro
Vestuari: Vanessa Sannino
Producció: Teatro dell’Opera di Roma

Intèrprets: Orquestra simfònica del Gran Teatre del Liceu (director, Giacomo Sagripanti) i Cor Madrigal (director, Pere Lluís Biosca)
Sunnyboy Dladla, Carles Pachón, Pablo Ruiz, Isabella Gaudí, Marina Pinchuk, Carol García, Marko Mimca.

Preu: (Data límit de pagament: dimarts, 7 de maig)
Socis: 130€ / No socis: 135€

Horari i lloc: (Reservades 10 localitats, Platea)
19.30h. Gran Teatre del Liceu. La Rambla, 51-59
Recollida d'entrades: Les entrades es podran recollir a la secretaria d’Amics dels Museus de Catalunya a partir del dimecres 15 de maig. També les podem fer arribar per correu electrònic a les persones que ho sol·licitin.

Gran Teatre del Liceu

La Rambla, 51-59