ITINERARI: EL TURÓ PARC. UN VIATGE EN EL TEMPS

A càrrec de Roser Díaz, historiadora de l’art.

El Turó Parc va néixer com un parc d’atraccions l’any 1912, quan el matrimoni Bertran- Girona va voler obtenir una millor rendibilitat dels seus terrenys agraris. Projectat amb tota mena de luxes, gaudia d’edificacions modernistes, un llac de góndoles, una muntanya russa i molts més elements molt atractius per la societat burgesa d’una Barcelona oberta a les fires internacionals. Va encabir els concursos més estranys, fires molt curioses i els enginys més innovadors. Durant quinze anys va ser el centre d’esbarjo de nens i adults de Sant Gervasi i Sarrià. A poc a poc, les seves aspiracions de parc de la ciutat es van veure disminuïdes per l’especulació urbanística i la requalificació dels terrenys. Rubio i Tudurí, l’any 1934, va projectar en la nova remodelació del Turó Parc la confluència dels Jardins anglesos amb la influència del món mediterrani. El resultat va ser un parc veïnal, amb les reminiscències del seu origen, envoltat d’arbres exòtics. Per descobrir-lo farem un recorregut paisatgístic pel vestíbul d’alzines el boulingrin, la zona de jocs, el llac dels nenúfars, la pradera… Ens detindrem a cada part per parlar dels elements escultòrics com el d’Apel·les Fenosa, el de Michel Folon, el del noucentista Joan Borrell, el d’Eloïsa Cerdan i el de Josep Clarà. Imaginarem el parc a través de les paraules de Maria Mercè Marçal, Salvador Espriu, Garcia Lorca, Fernando Pessoa o Alfonsina Storni, seguint un relaxant itinerari poètic. Història, art i poesia, una combinació especial per endinsar-nos en un entorn únic.

Preu: Socis: 10€ /No socis: 15€
Punt de trobada: Entrada principal del Turó Parc. Avinguda Pau Casals (davant l'escultura d'Apel·les Fenosa)

Turó Parc

Avinguda Pau Casals, 19 (davant escultura d'Apel·les Fenosa)