LA MÚSICA TXECA. AMB JOAN VIVES

A càrrec de Joan Vives, flautista de bec, professor d’Història de la Música i divulgador musical.

Dimecres, 8 de maig de 2024. Introducció: Bohemis per Europa, en el barroc i el classicisme
En el cor de la cultura eslava i dins de l’Imperi austríac, sorgeix una identitat musical tan cèlebre com la seva cervesa o el seu cristall... la dels músics bohemis. Uns músics que assolirien una gran reputació als segles XVII i XVIII i que quasi sempre treballaren fora del seu país; en indrets com Salzburg, Dresden, Mannheim o a la mateixa Viena de Mozart i Beethoven.

Dimecres, 15 de maig de 2024. Bedrich Smetana, el pare del nacionalisme musical txec
L’esclat del romanticisme i l’arribada de les anomenades escoles nacionalistes farà sorgir una nova concepció musical capaç de convertir la música popular txeca en música de concert. Ben aviat el nom de Smetana encapçalarà aquest corrent marcant el camí als compositors de les noves generacions, com ara Janacek, Fibich o Martinu.

Dimecres, 22 de maig de 2024. Antonin Dvorak, el txec més universal Antonin
Dvorak, l’hereu més directe de Smetana, va ser un dels més reconeguts compositor txecs del postromanticisme. La seva popularitat va expandir-se per tota Europa, arribant a dirigir concerts a Anglaterra i Rússia. Dvorák va arribar a ser director del Conservatori Municipal de New York. Allí escriuria algunes de les seves obres més famoses com la cèlebre Simfonia del Nou Món (1893).

HORARI: 17h

PREU:
Per conferència soci: 20€
Per conferència no soci: 25€
Curs complet: Socis: 60€ / no socis: 75€
Per fer el curs complet cal seleccionar les tres dates

Data límit de pagament: dimarts, 23 d'abril
És imprescindible fer la reserva

Auditori del Col·legi de Farmacèutics

Girona, 64-66 (entre Diputació i Consell de Cent)
08009 Barcelona