DIA INTERNACIONAL DELS MUSEUS. PERIPÈCIES I VICISSITUDS DE LES OBES DE LES GRANS COL·LECCIONS

A càrrec d’Anna Pou, doctoranda en història de l’art Els Amics dels Museus de Catalunya hem organitzat aquesta conferència amb motiu del Dia Internacional dels Museus. Els quadres i les escultures no han nascut als museus. Sabem que van ser realitzats fora d’aquests últims però no coneixem el seu recorregut fins arribar-hi. Hi ha històries increïbles en la vida de les col·leccions, marcades per múltiples peripècies. Històries d’ambició, atzar, oblits, censura, fanatisme i saqueig. Protagonitzades per reis, bisbes, dictadors, lladres i experts. Són moltes les obres que han patit atemptats, altres que es van salvar d’incendis i espolis. Des dels Habsburg als Borbons, des de Napoleó a Hitler, de Nefertiti a Van Gogh, farem un repàs de la vida de les millors col·leccions mundials.

ACTIVITAT VIRTUAL (A TRAVÉS PLATAFORMA ZOOM)
COM FUNCIONA?
  1. Reserva l'activitat virtual
  2. El mateix dia de la conferència rebràs un correu amb l'enllaç de la connexió i instruccions