BREU HISTÒRIA DE L'ART ALS PAÏSOS CATALANS. AMB FRANCESC FONTBONA

A càrrec de Francesc Fontbona, doctor en història, acadèmic de Belles Arts, membre de l’Institut d’Estudis Catalans i honorari de la Hispanic Society de Nova York.

Els Amics dels Museus de Catalunya hem organitzat aquesta conferència amb motiu de la Diada de Sant Jordi.

Francesc Fontbona ens presentarà el seu darrer llibre Breu història de l’art als Països Catalans, amb el qual ens acompanyarà a fer un viatge per l’evolució de la pintura, l’escultura i les altres arts plàstiques a les terres de llengua catalana. Partint de l’art antic, el pes principal del llibre recau en l’art romànic, el gòtic, el renaixentista, el barroc, el neoclàssic, el modernista i les diverses tendències del segle XX. Si bé el període renaixentista i el neoclàssic tingueren aquí una presència essencialment importada, els altres estils -compartits amb la resta d’Europa- hi fructificaren amb personalitat pròpia. En època medieval, era molt freqüent la presència d’artistes dels diferents regnes de la confederació catalanoaragonesa fora del territori originari, pràctica que continuarà però amb menys intensitat. En canvi, la influència de l’art català a l’estranger, bé que també existí abans, no es fa patent amb contundència fins l’edat contemporània. Un fenomen abassegador com la colonització cultural castellana, a nivell lingüístic, és, però, molt menys intens a nivell plàstic. A través d’aquesta xerrada farem un recorregut per la prolífica producció artística de Catalunya al llarg de la història.

Al final de la conferència es podran adquirir exemplars del seu llibre Breu història de l’art als països catalans de Pagès editors.

PREU: Soci: gratuït / No soci: 10€

Auditori del Col·legi de Farmacèutics

Girona, 64-66 (entre Diputació i Consell de Cent)