SEGONA VISITA A LA BIBLIOTECA GABRIEL GARCÍA MÁRQUEZ. LA MILLOR BIBLIOTECA DEL MÓN

Visites a càrrec de Neus Castellano, directora de la biblioteca.

Barcelona va ser la ciutat de Gabriel García Márquez durant vuit anys, del 1967 al 1975, uns temps políticament grisos però culturalment de gran ebullició a la ciutat dels prodigis. La llar mediterrània del premi Nobel colombià, ara li ret homenatge amb una biblioteca de referència, al districte de Sant Martí, al barri de la Verneda. Aquesta biblioteca és la tercera més gran de la ciutat (3.300 m2) i està especialitzada en literatura llatinoamericana. També acull el fons del caricaturista Francisco Ibáñez, pare de Mortadel·lo i Filemó que fou veí de Sant Martí. Es tracta d’una biblioteca de barri singular, presentada com un volum escultòric inspirat en blocs de llibres apilats i situat en una plaça lleugerament elevada sobre el carrer, les grans obertures i buits del qual dialoguen amb l’entorn. L’estructura és un híbrid de fusta i acer laminat, que maximitza l’eficiència estructural i el rendiment arquitectònic. Precisament pel seu magnífic disseny i funcionalitat, durant el 2023 ha estat guardonada amb el Premi Ciutat de Barcelona d’Arquitectura - la màxima distinció de la ciutat a nivell arquitectònic- i com a Millor Biblioteca del Món.

Preu: Activitat exclusiva per als socis

Biblioteca Gabriel García Marquez

Carrer de treball, 219