CASAS/ PICASSO. DE LA BOHÈMIA A LA MODERNITAT. GALERIA GOTHSLAND

Visites a càrrec de Santi Mercader, doctor en història de l’art.

Aquesta exposició aplega una cinquantena d’obres, entre olis i dibuixos, d’aquests dos grans artistes i explora les relacions en el context de la Barcelona finisecular del segle XIX i la capital del món artístic de l’època: París. Ramon Casas era 15 anys més gran que Picasso quan el malagueny arribà a la ciutat comtal i va ser, sens dubte, un dels primers referents de la modernitat per al jove nouvingut. Va coincidir amb ell als Quatre Gats, junt amb altres col·legues com: Rusiñol, Utrillo, Opisso, Casagemas, etc. I va ser allà on Picasso, empeltat per Casas, va fer la primera exposició de retrats dels seus amics (1900); repetint l’any següent amb una altre on, entre altres temes, plasmà obres taurines i imatges del folklore espanyol com les manoles. En aquest punt tant Casas com Picasso coincidien a l’hora de mostrar espagnolades que estaven molt de moda.

Preu: Socis: gratuït /No socis: 10€

GALERIA GOTHSLAND