PARÍS-BARCELONA. LA VISIÓ FEMENINA DE LA BELLE ÉPOQUE

Visites a càrrec de Santi Mercader, doctor en història de l'art

Aquesta exposició, organitzada a les seus del Museu del Modernisme i la Galeria Gothsland, té per objecte aplegar més d’un centenar d’obres, on les protagonistes són dones; dones que eduquen i tenen cura dels altres, dones que es diverteixen i gaudeixen del temps d’oci, dones que treballen, dones models, dones pintores... A partir de models parisines com Stéphanie Nantas, Madeleine Boisguillaume, Clotilde Pignel, Suzanne Valadon o de catalanes com Júlia Peraire -primer model, després musa i per últim esposa de Ramon Casas-, explicarem la vida d’algunes de les protagonistes de les teles que els pintors catalans van pintar entre Barcelona i París durant la Belle Époque. L’exposició s’enriqueix amb obres de pintores com Georgette Agutte, Lucie Cousturier, Olga Sacharoff o més tardanament Lola Anglada. Una mirada en clau feminista en ocasió dels 50 anys de vida de la Galeria Gothsland.

Preu: Socis: 15 /No socis: 20€
Data límit de pagament: 10 dies abans de l'activitat

Museu del Modernisme Barcelona

Carrer Balmes, 48 (entre Diputació i Consell de Cent)