700 ANYS DE CORPUS I MARC CHAGALL AL MUSEU DIOCESÀ DE BARCELONA

A càrrec de Santi Mercader, historiador de l’art.

Els Amics dels Museus de Catalunya farem una visita combinada de la col·lecció permanent i les dues exposicions temporals que el Museu Diocesà acull durant aquesta tardor 2021. Barcelona al carrer. Viure i ser vist. La processo de Corpus és la mostra que s’ha organitzant amb motiu del 700 aniversari de la primera processó de Corpus documentada a Barcelona. L’exposició -que ofereix una acurada selecció d’algunes de les obres més importants de la col·lecció del Museu- recull també elements del patrimoni immaterial com l’Ou com balla. A continuació visitarem l’exposició Chagall. Els estats de l’ànima, que compta amb un conjunt de 39 obres repartides entre el Museu Diocesà i la Catedral de Barcelona. El muntatge expositiu gira al voltant de dos eixos temàtics: la sèrie més femenina que produeix Chagall entorn de la Bíblia, on la dona és la protagonista, i Els set pecats capitals, una de les primeres sèries de gravats que l’artista va crear el 1926. Aquesta selecció de peces de Chagall estableix un diàleg amb obres gòtiques que acull el Museu Diocesà.

Preu: Socis: 15€ /No socis: 20€
Data límit de pagament: 10 dies abans de l'activitat