ELOGI AL COLOR. L'ESPLENDOR DEL VITRALL EN EL MODERNISME

A càrrec de Rafa Burgos, historiador de l’art i periodista.

Visita exclusiva i a porta tancada per als Amics dels Museus de Catalunya

En commemoració del 10 aniversari de la seva obertura al públic, el Museu del Modernisme de Barcelona prepara una exposició excepcional on es mostraran els vitralls més destacats que formen part del seu fons, alguns mai exhibits fins ara. La mostra farà un recorregut des del vitrall de finals del segle XIX fins a mitjans del segle XX, parant especial atenció a la tècnica constructiva d’aquesta art decorativa.

A partir de mitjans del segle XIX, a Catalunya hi va haver una progressiva recuperació de l’art del vitrall que va tenir el seu punt àlgid en el període modernista, amb una estela que s’allargarà fins ben entrat el segle XX. Un dels canvis més significatius dins del món del vitrall d’aquest període va ser el salt d’aquest art de l’ornamentació d’espais religiosos als espais domèstics. Aquest fet va produir una renovació i modernització de les temàtiques romanents, ja que aquestes peces es van incorporar en espais poc usuals fins aleshores. Veurem un predomini de les creacions basades en temàtica floral i vegetal, amb importants produccions de temàtica paisatgística. Així mateix, van adquirir protagonisme les figures femenines al·legòriques, encara que els vitralls de temàtica religiosa no es deixaren de produir.

Data límit de pagament: 10 dies abans de l’activitat

Museu del Modernisme Barcelona

Carrer Balmes, 48 (entre Diputació i Consell de Cent)