MUSEU AFRICÀ DANIEL COMBONI

La història del continent africà ha estat protagonitzada molt sovint per l’oblit i la incomprensió. Un seguit d’idees preconcebudes han contribuït a crear una imatge distorsionada de l’Àfrica d’ahir, d’avui i de sempre. El Museu Africà Daniel Comboni, únic d’aquest tipus que existeix a Catalunya, pretén anar més enllà dels tòpics i acostar els pobles, les cultures i la història d’Àfrica als visitants. La visita s’inicia amb un apropament a la prehistòria i a la història d’un continent que pot enorgullir-se d’ésser el bressol de la humanitat i el lloc on han florit cultures tan diferents i riques com ara l’egípcia, la núbica, la bantú o la zulú, entre d’altres. El recorregut permet endinsar-nos a l’art, costums i tradicions de tribus com ara la de Pokot i Turkana de Kènia, Karimoyón d’Uganda, Sotho de Sud-Àfrica o Ewé de Togo. Entre les peces que hi ha exposades hi trobem instruments musicals, teles, armes, collarets i altres objectes de caire quotidià o religiós. El muntatge expositiu s’acompanya d’un seguit d’audiovisuals entorn de l’art, la vida i els costums de diferents pobles africans, així com una última sala on es recrea un habitatge Fula del Senegal.

MUSEU AFRICÀ DANIEL COMBONI

Carrer Feliu i codina, 59