VISITA: DIPÒSIT DEL MUSEU DEL PRADO A L'EDIFICI HISTÒRIC DE LA UB

Des de l’any 1877 la Universitat de Barcelona és dipositària d’un important fons de pintura del Museu del Prado. Integrat per un total de 56 obres, es tracta de la institució que custodia el major nombre d’obres a Catalunya. Aquest llegat s’ha convertit en un signe distintiu i forma part de la identitat de la pròpia Universitat de Barcelona, a més d’una part fonamental del seu patrimoni artístic i cultural. Conjuntament amb el Museu del Prado, durant els últims anys la UB ha impulsat diverses actuacions de cara a la conservació-restauració d’aquestes obres, entre les quals destaquen la restauració d’El rapte de les sabines de Sebastiano Conca, i La Verge amb la Magdalena i Sant Joan de Mateo Gilarte, finalitzada durant el mes de setembre de 2019. Amb la finalitat de posar en valor i difondre aquest dipòsit de pintura, la Universitat de Barcelona ofereix una sèrie de visites guiades. Acompanyats d’un guia expert, descobrirem aquest extraordinari fons pictòric ubicat a l’edifici històric.

UNIVERSITAT DE BARCELONA (EDIFICI HISTÒRIC)

Gran via de les Corts Catalanes, 585
barcelona