DURERO. MESTRE DEL RENAIXEMENT

A càrrec de Sebastià Sánchez, historiador de l’art.

Durero, mestre del Renaixement, és una completa exposició sobre l’artista alemany més important de la Història. Es tracta d’una ambiciosa proposta museogràfica, distribuïda simultàniament en tres de les institucions culturals més rellevants del centre de la ciutat: el Reial Cercle Artístic de Barcelona, la Catedral i el Museu Diocesà de Barcelona. El muntatge acull una selecció dels gravats més representatius de l’artista. Des de les seves primeres, obres anteriors a l’any 1500, fins al seu moment de màxima esplendor, ja a principis del segle XVI. Així, es posa de manifest el seu mestratge i la seva cerca constant de la bellesa absoluta. Entre les peces exposades, trobem títols emblemàtics com el Gran carro triomfal de Maximilià I, Melancolia I o El cavaller, la mort i el diable. A través d’aquesta exposició també es destaquen aspectes imprescindibles de l’època de Durero, com ara l’aparició de la impremta, que va revolucionar, entre altres, la tècnica del gravat. També es fa palès el pes de la religió en totes les esferes, així com la pugna entre catolicisme i protestantisme amb l’aparició de Luter. En suma, s’aborda la història del vell continent en el moment en què transitava del món medieval al Renaixement i l’important paper que en aquest moment, fa exactament 500 anys, va tenir la ciutat de Barcelona.

Reial Cercle Artístic de Barcelona

Carrer dels Arcs, 5