VISITA ESPECIAL: ISMAEL SMITH (1886-1972). BARCELONA, PARÍS, NOVA YORK

smael Smith i Marí (Barcelona, 1886 - Nova York, 1972) va ser un dibuixant, il·lustrador, gravador, ex-librista, decorador, escultor i pintor català, considerat per Eugenia d’Ors com una de les promeses del moviment noucentista. Format a Barcelona, obtingué una beca per viatjar a París on s’estigué fins l’esclat de la Primera Guerra Mundial. Tornà breument a la ciutat comtal però la falta de sintonia amb els principals impulsors del noucentisme el forçaren a marxar als Estat Units el 1919.

Aquesta exposició, realitzada amb col·laboració amb Clavell & Morgades Antiguitats, aplega més d’un centenar d’obres, moltes inèdites: dibuixos i il·lustracions satíriques, escultures en guix i bronze, ex-libris i gravats que l’artista transformà en composicions úniques. Les peces procedeixen de les antigues col·leccions de Joaquim Folch i Torres i d’Enrique García-Herraiz, darrer marmessor de l’artista.

Palau Antiguitats

Gràcia, 1