VISITA: LA CASA DE RÚSSIA. PALAU DEL MARQUÈS D'ALFARRÀS

La Fundació benèfica Casa de Rússia de Barcelona, fundada el 10 de desembre del 2010, és una plataforma oberta a la cultura i a l’educació que serveix com a pont creatiu entre la comunitat russa i la hispana. Les activitats que es duen a terme estan destinades a millorar el diàleg intercultural entre els dos països. La Casa de Rússia de Barcelona es troba al Palau del Marquès d’Alfarràs, just al centre històric de la ciutat. Construït el 1774, l’edifici va ser dissenyat pel famós arquitecte italià Domenico Bagutti, també conegut pel seu projecte del Laberint d’Horta, el parc històric més antic de Barcelona. Coneixerem el palau i la seva història i, a continuació, visitarem la mostra actual de la Fundació: Rodchenko: Revolució de l’art del Kazan, dedicada a repensar les idees del famós artista i fotògraf rus, Alexander Rodchenko, en el context de la Rússia moderna. El projecte es presenta com una simbiosi entre les formes artístiques més actives i populars del segle XXI: moda, fotografia, arquitectura, música, cinema i teatre.

casa de Rússia

Josep Anselm Clavé, 31