VISITA: PICASSO POETA /ELUARD I PICASSO. MUSEU PICASSO

Visites a càrrec de Sebastià Sánchez, historiador de l’art

El Museu Picasso ha preparat dues exposicions que podrem veure de manera simultània. La primera, Picasso poeta, dóna a conèixer la importància de l’escriptura poètica en el procés creatiu de Picasso i revisa els estrets lligams que hi ha entre escriptura i pintura. Veurem, per exemple, com el treball del text, amb collages, repeticions i variacions es plasma en el treball pictòric i sobretot en el contingut autobiogràfic de l’obra picassiana. La segona mostra, Eluard i Picasso, explora la intensa relació personal i intel·lectual entre Picasso i el poeta francès Paul Eluard (1895-1952), una de les figures cabdals del surrealisme literari. Eluard va ser el millor amic de Picasso des de mitjans dels anys trenta, una amistat molt intensa i farcida de complicitats. L’exposició mostra la relació dels dos creadors a través de llibres, poemes, obres il·lustrades, retrats i dibuixos d’Eluard i de Nusch (la seva segona dona, després de Gala), fotografies de Man Ray i Brassaï, correspondència i pel·lícules documentals. Picasso va quedar molt afectat per la mort sobtada d’Eluard als 56 anys. Precisament poc abans de la desaparició del poeta, l’editorial Braun havia publicat el llibre Picasso, dessins, amb dibuixos del període 19421946, precedit per un text d’Eluard.

Museu Picasso

Montcada, 15-23