VISITA: FEMINISMES!. CCCB

Visites a càrrec de Jose Ortiz, historiador de l’art

Els anys setanta van marcar un punt d’inflexió en el moviment feminista. Una nova generació va irrompre a la vida pública per capgirar el món i sacsejar l’ordre simbòlic establert a través de múltiples pràctiques i representacions culturals. L’art que va sorgir llavors fou trencador, tant per l’ús dels llenguatges i les formes com pel seu desafiament a les construccions de gènere, la reivindicació del dret a decidir sobre el propi cos i la denúncia a les violències masclistes, com pel descobriment crucial que quelcom personal també és polític. L’exposició destaca les fites de l’avantguarda feminista que, a la dècada dels setanta, va reescriure el cànon de la història de l’art. Mostra més de 200 obres de 73 artistes com ara Cindy Sherman, Helena Almeida, Ana Mendieta, Judy Chicago, Birgit Jürgenssen, Ketty La Rocca, Gina Pane, Martha Rosler o Martha Wilson. El CCCB també ha incorporat a l’exposició vuit artistes locals: Pilar Aymerich, Eugènia Balcells, Mari Chordà, Marisa González, Eulàlia Grau, Fina Miralles, Àngels Ribé i Dorothée Selz. Finalment podrem veure l’aportació de coreògrafes feministes com ara Abello/Carceller, Lúa Coderch, Lucía Egaña i Eulàlia Valldosera, entre d’altres.

CCCB (CENTRE DE CULTURA CONTEMPORÀNIA)

Montalegre, 5