VISITA: ORIOL MASPONS. LA FOTOGRAFIA ÚTIL / 1949-1995. MNAC

Visites a càrrec de Fátima López, historiadora de l’art

Oriol Maspons va exercir un paper clau en la renovació del llenguatge fotogràfic a Espanya durant les dècades de 1950 i 1960. Va treballar per a La Gaceta Ilustrada, L’Oeil, Paris Match, Boccaccio, Expression, Elle, etc. i va publicar una gran quantitat de llibres, entre els quals destaquen els editats per Lumen a la col·lecció Palabra e Imagen. Aquesta és la primera gran exposició retrospectiva sobre l’obra del fotògraf barceloní que permetrà fer un recorregut per més de quatre dècades d’intensa activitat en els camps del reportatge, el retrat, la moda i la publicitat. La mostra contextualitza la producció i ha donat suport a la recerca i la recuperació de material documental –llibres, revistes, caràtules de discos, etc.–, per conèixer també el destí final de les fotografies de l’autor.

MNAC

Palau Nacional, Parc de Montjuïc, s/n