L'OBRA DELS AMICS: BORRASSÀ I LA CATEDRAL DE BARCELONA. MNAC

Visites a càrrec de Santi Mercader, doctor en història de l’art.

Lluís Borrassà (Girona, cap a 1360 - Barcelona, 1424/1425) va ser un dels grans noms de la pintura gòtica catalana del 1400. L’artista i el seu taller va rebre un ingent nombre d’encàrrecs, sobretot de pintures per a retaules. Un dels trets que més singularitza les seves creacions és un cert naturalisme que, barrejat amb visions i detalls de la vida quotidiana, atorga a les seves obres un sentit narratiu, més amable i colorístic. El 2020 el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya va adquirir dues peces del pintor de gran rellevància que es donaven per desaparegudes i que havien pertangut a la catedral de Barcelona. Aquest és el motiu principal pel qual el MNAC li ha dedicat una exposició que, no només donarà a conèixer les últimes adquisicions, sinó que ens permetrà endinsar-nos en el seu context i podrem comprendre millor el procés creatiu als tallers artístics en els temps de la baixa edad mitjana.

Preu: Socis: gratuït /No socis: 10€

MNAC