DANIEL-HENRY KAHNWEILER: MARXANT I EDITOR. MUSEU PICASSO

Visites a càrrec de Sebastià Sánchez Sauleda, doctor en història de l’art.

Per a la història de l’art del segle XX, la figura de Daniel-Henry Kahnweiler (1884- 1979) és una autèntica llegenda. D’origen alemany, va escollir París per obrir-hi la seva galeria, l’any 1907. Les exposicions i presentacions que hi organitzà fins el 1914 el van convertir en el marxant pioner del cubisme. Promotor de Georges Braque, Pablo Picasso, André Derain i Maurice de Vlaminck, i després de Juan Gris i de Fernand Léger, Kahnweiler, va bastir des de zero una xarxa internacional de col·leccionistes cubistes, i s’envoltà dels millors crítics, com ara Guillaume Apollinaire, Wilhelm Uhde, Ardengo Soffici o Carl Einstein. Kahnweiler era també un lletraferit que es va fer editor per reunir, en llibres exquisidament editats, els poetes i els pintors del grup cubista: Apollinaire i Derain, a L’Enchanteur pourrissant, el 1909; i Max Jacob i Picasso, a Saint-Matorel, el 1910, entre d’altres.

Preu: Socis: gratuït /No socis: 10€

Museu Picasso