VISITA: ART I GUERRA CIVIL + MATERNASIS. MNAC

Visites a càrrec de Santi Mercader, doctor en història de l’art.

A través de dibuixos, gravats, fotografies, escultures, cartells, cinema, publicacions i paper moneda, les noves sales que el MNAC dedica a la Guerra Civil mostren com l’art esdevé un eina imprescindible per crear consciències a favor o en contra d’una ideologia política. Les peces exhibides tracten temes com ara la propaganda, el Pavelló de la República, les evacuacions i els bombardejos. Aquesta secció del museu també dona a conèixer figures icòniques com ara el poeta Federico García Lorca, així com la tasca de dones artistes i combatents com la de Lina Òdena i Àngela Nebot. El títol de la novel·la de l’artista Núria Pompeia, Maternasis (1967), serveix de fil conductor per reivindicar la feminitat de dones creadores com Mari Chordà, Roser Bru, o Parvine Curie. Artistes que en les seves creacions expressen la soledat de la dona tot afegint-hi una reflexió en clau política i social. Guerra i feminisme convergeixen en aquesta visita que tot i ser una mirada al passat també resulta de plena actualitat.

Preu: Socis: gratuït /No socis: 10€

MNAC