L’OBRA DELS AMICS. EL GRECO A LES COL·LECCIONS DEL MNAC

Visites a càrrec de Sebastià Sánchez Sauleda, doctor en història de l’art.

Doménikos Theotokópulos (Creta, 1541 - Toledo, 1614), conegut popularment amb el sobrenom de El Greco, està considerat avui en dia un dels millors pintors de la història de l’art. A partir de les quatre obres conservades a les col·leccions del Museu Nacional d’Art de Catalunya: L’Anunciació (1577-1580), Crist amb la Creu (1590-1595), Sant Pere i Sant Pau (1590-1600) i Sant Joan Baptista i Sant Francesc d’Assís (finals segle XVI - inicis del segle XVII), en aquesta visita estudiarem la vida i obra de El Greco, el seu pas per Espanya (Toledo), la influència que va exercir en d’altres pintors, així com les biografies i les col·leccions dels personatges que foren propietaris de les obres que tenim al MNAC (Julio Muñoz Ramonet, Santiago Espona, Lluís Plandiura i Francesc Cambó).

Preu: Socis: gratuït /No socis: 10€

MNAC