MODERNISME, CAP A LA CULTURAL DEL DISSENY

Visites a càrrec de Fàtima López i Vicente de la Fuente, historiadors de l’art.

El Museu del Disseny mostra, per primera vegada, una reinterpretació del modernisme en clau de “cultura del disseny”. L’exposició es fixa en el modernisme com a inici de la cultura del disseny, l’emmarca en el context europeu i en destaca els nexes i la singularitat del cas català. La mostra aporta una interpretació nova d’aquest moviment partint del paper protagonista que hi van tenir les arts decoratives i aplicades, artesanals i industrials. Centrada en la gran esplendor modernista del final del segle XIX i l’inici del segle XX, continua mostrant el lligam entre el modernisme i el noucentisme i la seva vindicació de la tradició artesana autòctona. Rere l’Art déco, arriba fins al racionalisme i la modernitat d’arrel mediterrània del GATCPAC, molt crític amb el modernisme però sensible a l’artesanat i porta d’entrada al disseny modern.

Museu del Disseny de Barcelona

Plaça de les Glòries Catalanes, 37-38