L'OBRA DELS AMICS: LAS MENINAS DE PABLO PICASSO (1957)

Visites a càrrec de Sebastià Sánchez Sauleda, historiador de l’art. L’any 1957

Pablo Picasso (1881-1973) va pintar una sèrie conformada per 58 quadres en els que analitzava, reinterpretava i recreava Las Meninas (1656) de Velázquez, una obra que el fascinà quan la veié per primera vegada l’any 1895 amb només 14 anys. El conjunt, exposat al Museu Picasso de Barcelona, és l’única sèrie del malagueny que avui en dia es conserva íntegrament en una mateixa institució fet que encara li confereix més valor. A través d’ella reflexionarem sobre la producció de Picasso i com aquesta s’insereix dins la tradició pictòrica espanyola i europea, partint de referents tan importants com Cranach, Courbet, Rembrandt, l’esmentat Velázquez, Goya, Delacroix o Manet als que també interpretà lliurement.

Museu Picasso

Montcada, 15-23