LES DONES A LA COL·LECCIÓ DE RENAIXEMENT I BARROC DEL MNAC

Visites a càrrec de Santi Mercader, historiador de l’art.

Santes, màrtirs, deesses, verges, dames,… Quina és la presència que tenen les dones a les obres de les col·leccions del MNAC dels segles XVI al XVIII? Quantes artistes pintores hi podem trobar? Quin és el sentit de les seves representacions? Dones nues, com a objecte de seducció, en obres mitològiques. Dones castes, en pintures i escultures religioses. Dones nobles, cultes i distingides que es fan retratar amb l’extensió del gènere del retrat. Eva, la Verge Maria, Cleòpatra, Diana caçadora, Santa Caterina, Agnès, Isabel, Sara, la Duquessa de Saxònia, virtuts al·legòriques… Aquesta visita temàtica té per objecte fer un recorregut per la història de l’art de gènere i pretén donar veu a les dones, massa sovint protagonistes secundàries d’un relat massa masculinitzat.

MNAC

Palau Nacional, Parc de Montjuïc, s/n