VISITA: BARCELONA I ELS QUATRE GATS. UN GIR VERS LA MODERNITAT. GALERIA GOTHSLAND

Visites a càrrec de Sebastià Sánchez, historiador de l’art.

L’any 1897 obrí a Barcelona Els Quatre Gats. Situat als baixos de la casa Martí, edifici modernista construït per Josep Puig i Cadafalch al carrer Montsió, esdevingué un dels principals nuclis del Modernisme català. Ideada per Miquel Utrillo, Pere Romeu i amb la important participació de Ramon Casas, la cerveseria nasqué inspirant-se en locals parisencs com Le Chat Noir o L’Auberge du Clou, que els seus creadors coneixien dels anys de joventut i bohèmia viscuts a París. Ràpidament es convertí en punt de trobada dels artistes del moment i s’hi realitzaren vetllades literàries, espectacles de titelles i d’ombres xineses, vetllades musicals, lectures poètiques i exposicions d’art. Fou en els Quatre Gats on exposà per primera vegada un jove Pablo Picasso. En aquesta exposició, a través d’una selecció de més de 100 obres d’artistes tant rellevants com Ramon Casas, Santiago Rusiñol, Joan Cardona, Ricard Opisso, Pablo Gargallo, Xavier Gosé, Lluís Graner, Adrià Gual, Joan i Josep Llimona, Eliseu Meifrèn, Joaquín Sorolla i Pau Roig, ens acostarem al naixement del local, abordarem la seva història i parlarem dels motius que provocaren el seu tancament l’any 1903.

GALERIA GOTHSLAND

Consell de Cent, 331