PICASSO, LA MIRADA DEL FOTÒGRAF. MUSEU PICASSO

A càrrec de Vicente de la Fuente, historiador de l’art i gestor cultural

L’exposició Picasso, la mirada del fotògraf proposa una immersió en l’univers de Pablo Picasso a través de la fotografia. Un mode d’expressió polisèmic per natura, ja que produeix imatges tan diverses que porten en elles totes les facetes d’un creador que és alhora autor, model, testimoni i espectador de la seva obra i de la seva vida. Aquest passeig fotogràfic de taller en taller intenta mostrar la riquesa pluridisciplinària de l’obra picassiana, on l’experimentació és la prioritat, amb independència de la tècnica i el suport utilitzats. Des de quan juga a ser reporter durant un estiu fins a la utilització de la seva imatge com a icona, passant per l’autoretrat inspirat i juganer, Picasso manté sempre una relació complexa i intensa amb la fotografia i els fotògrafs que va deixar entrar en la seva intimitat creativa.

Aprofitarem per veure la petita exposició temporal En el nom del pare, que explora el llegat artístic i vital de Pablo Picasso des de diferents perspectives. Una mostra que s’inscriu en la línia de recerca de la relació d’artistes contemporanis actuals amb l’obra i la figura de Pablo Picasso.

Museu Picasso

Montcada, 15-23