ZÓBEL- CHILLIDA. CAMINS CREUATS

Mayoral es complau a presentar Zóbel-Chillida. Camins creuats, un diàleg inèdit entre Fernando Zóbel i Eduardo Chillida. L’exposició, que està comissariada per Alfonso de la Torre i que compta amb la col·laboració del llegat dels artistes, presenta una acurada selecció de tretze olis de Zóbel i una desena d’escultures de Chillida que posen de manifest els vincles creatius i vitals existents entre ambdós artistes. Segons el director de la galeria, Jordi Mayoral: ‘‘aquesta exposició és un diàleg inèdit fruit d’un llarg procés d’investigació, una trobada de camins creuats de dos artistes clau de la postguerra’’. En aquest sentit, el comissari conclou que la trobada que va tenir lloc el 1964 a Conca, gràcies a la voluntat de Zóbel d’incorporar l’obra Abesti Gogorra IV (1964) de Chillida a la col·lecció d’art presentada al Museo de Arte Abstracto Español, va ser un moment d’admiració mútua; el sentiment d’haver-se conegut des de sempre i de compartir la mateixa sensibilitat i afició per la poesia.

Galeria Mayoral

Consell de Cent, 286