EXPOSICIÓ: LINA BO BARDI DIBUIXA. FUNDACIÓ MIRÓ

Aquesta exposició versa sobre el profund sentiment de connexió que l’arquitecta Lina Bo Bardi (1914-1992) va tenir amb el dibuix. Més que una eina de disseny, per ella el dibuix era un mitjà expressiu primordial alimentat per un fort sentit de la curiositat i el dubte. Malgrat que no va defensar mai que fos un llenguatge artístic independent, s’hi va abocar amb intencionalitat artística. Al llarg de la seva vida, Bo Bardi va conservar més de sis mil dibuixos i esbossos en els seus arxius personals a São Paulo, al Brasil.

La mostra aporta llum a una petita però curosament organitzada selecció composta de cent d’aquestes imatges, que il·lustren l’ampli i ric espectre del seu pensament i la seva producció. Aquests dibuixos es complementen amb imatges de la seva obra constructiva i de la seva activitat com a dissenyadora d’exposicions. Davant la pèrdua de protagonisme de l’habilitat en el dibuix a mà en les arts en general i en la pràctica arquitectònica en particular, els dibuixos de Lina Bo Bardi continuen essent una constatació sempre refrescant de la importància i el valor permanents del pensament lliure i autèntic i de les mans destres i educades.

Fundació Joan Miró

Parc de Montjuïc, S/N