EXPOSICIÓ: RAMON CASAS. GALERIA GOTHSLAND

En motiu del 40è aniversari de la seva obertura, la Galeria Gothsland dedica una exposició monogràfica, de caràcter museístic, al reconegut artista Ramon Casas. La galeria va obrir al 1978 amb la voluntat de contribuir a la difusió i promoció del modernisme català, pel que segons el director de la galeria, Gabriel Pinós, la mostra pretén apropar-se a aquesta primigènia missió a partir de la figura d’en Casas, un dels pintors cabdals d’aquesta corrent artística. La galeria exposa una selecció de més de trenta obres, entre les quals es troben olis, dibuixos i cartells de l’artista. A més, a l’exposició es troben altres elements singulars com un conjunt únic de 25 ceràmiques de l’artista o un Renault de 1902, un model similar al pintat a la famosa obra La Chafeusse. La peça més destacada és l’oli La Model. Realitzat a París el 1900, retrata una de les models més conegudes de la belle époque, Clotilde Pignet. Un dels dibuixos més interessants és Dama amb Boa. Creat el 1911, es tracta d’un retrat de Júlia Peraire, esposa de l’autor i la seva musa definitiva. Entre el recull de cartells, sobresurt el primer dels quatre cartells que en Casas va realitzar per la revista Pèl & Ploma, inspirada en la seva obra de 1899 La Noia Decadent.

Visites a càrrec de Sebastià Sánchez Sauleda, historiador de l’art i redactor de dos dels articles inclosos dins el Volum I del catàleg complert del Ramon Casas que prepara la Galeria.

GALERIA GOTHSLAND

Consell de Cent, 331