• DESEMBRE 2022

MADRID. ANY PICASSO, PALAUS, PESSEBRES I MERCATS DE NADAL

Del dimarts 13 al dijous 15 de desembre de 2022

Passejarem pel tradicional i històric mercat de Nadal de la Plaza Mayor i farem un recorregut per contemplar els pessebres instal·lats als principals museus, esglésies i monuments del centre de la ciutat.

Gaudirem de les dues grans exposicions que la capital dedica a la figura de Picasso, amb motiu de la celebració del 50 aniversari de la seva mort:

1- Picasso / Chanel al Museu Thyssen-Bornemisza
Una mostra que explica la relació entre aquests dos grans genis creadors del segle XX, reunint art i moda en un mateix projecte expositiu.

2- Juli González, Pablo Picasso i la desmaterialització de l’escultura a la Fundación Mapfre
Una exposició que aborda el treball i col·laboració entre els dos grans mestres de la introducció de l’abstracció en el terreny escultòric. A part d'obres de Picasso i Juli González, també hi podrem contemplar peces de Giacometti, Lipchitz, Laurens o Gargallo.

Coneixerem palaus privats com ara el Palau neoclàssic Fernan Núñez, que ha arribat fins als nostres dies mantenint la seva sumptuosa decoració i mobiliari d’època original, i la Casa-Palau de Manuel González- Longoria, seu del Col·legi Notarial de Madrid.

Visitarem l’exposició temporal Flors i fruites al Banco de España, que aplega prop de 50 obres de més d’una trentena d’artistes diferents tot convidant-nos a fer un viatge des dels orígens del gènere de la natura morta en època del Barroc fins a l’actualitat. Una oportunitat única per apropar-nos als fons de pintura, escultura, dibuix, tapís, fotografia i arts decoratives de la col·lecció del Banc d’Espanya.

Tampoc deixarem perdre l'oportunitat de veure la gran exposició Les Filles del Nil a la Casa de las Alhajas, un gran muntatge expositiu que reuneix prop de 300 peces procedents de 12 països diferents i de prestigiosos museus i institucions privades. A partir d'escultures, relleus, joies, utensilis quotidians i objectes funeraris -alguns d'ells mai exposats fins ara-, la mostra aprofundeix en la vida de la dona i les seves funcions a l'antiga civilització egípcia. També s'han recreat, a mida real, la cambra funerària de la reina Nefertari i la tomba de Sennedjem.

Finalment, retornarem al Real Monasterio de las Descalzas Reales, amb motiu de la seva reobertura després de gairebé dos anys d'unes reformes arquitectòniques i museístiques que s'han dut a terme a 8 de les seves sales pictòriques. A part d'importants millores en la infrastructura i la il·luminació dels espais, s'han restaurat 3 retaules i més de 50 obres, entre les quals hi figura la famosa Sor Ana Dorotea de Rubens. El muntatge definitiu, format per 200 obres d'art, compta amb vuit peces que fins ara penjaven a les dependències de clausura.
PREU (aforament limitat 15 persones):
Soci: 840 €
No soci: 940 €
Suplement habitació doble d’ús individual: 165 €
Pagament únic, en el moment de la inscripció.
INCLOU:
Bitllets de tren, desplaçaments amb taxi mini vans, allotjament a l’hotel NH Nacional 4 estrelles. Servei de maleters. Dinars amb begudes i cafès inclosos. Acompanyant d’Amics dels Museus de Catalunya durant tot el viatge. Totes les visites guiades especificades a l'itinerari. Assegurança d'assitència en viatge. Dossier informatiu. Àlbum record amb les fotografies del viatge.

NO INCLOU:
Sopars. Extres personals i qualsevol servei no indicat a l’itinerari
L’itinerari està subjecte a canvis per millorar-lo. Amics dels Museus de Catalunya es reserva el dret d’anul·lar el viatge si no s’arriba al mínim de persones pressupostades. A tots els inscrits se’ls obsequiarà amb un àlbum de record amb les fotografies que l’acompanyant d’AMC farà durant el viatge. Preguem que les persones que no vulguin ser fotografiades o filmades ho indiquin a l’acompanyant d’AMC.
Dijous 1 de desembre de 2022. 17h. Secretaria AMC. La Rambla, 99.
ORIGEN DESTÍ TREN DIA SORTIDA ARRIBADA

MADRID OUIGO 13 DES 09.30H 10.40H