• SETEMBRE

PRIMER GRUP: LA VALL DE LA VANSA. RETAULES GÒTICS, NATURA, GASTRONOMIA I TRADICIONS

Del dilluns 20 al dimecres 22 de setembre de 2021

Els Amics dels Museus de Catalunya us proposem una ruta per descobrir els tresors que amaga la Vall de la Vansa i Tuixent, un indret fresc i tranquil esquitxat de petits poblets de magnífica naturalesa que al llarg dels anys han sabut preservar de manera gairebé intacta un ric i molt interessant patrimoni cultural i artístic. La gran joia de la vall és, sense dubte, el grup de retaules de les esglésies del municipi de la Vansa i Fórnols, que constitueixen l’únic conjunt retaulístic d’època gòtica de la comarca de l’Alt Urgell conservat in situ després de la Guerra Civil. Tindrem l’oportunitat de contemplar-los acompanyats d’historiadors experts en història, tècnica i iconografia medieval. A través d’aquesta escapada cultural descobrirem també La Vansa dels càtars, de les trementinaires -dones sàvies que recorrien Catalunya venent remeis naturals- i de les tradicions artesanes i gastronòmiques que continuen ben vives gràcies als artesans que segueixen poblant i enriquint la vall. Així doncs, coneixerem el procés d’elaboració i tastarem les melmelades de Cal Casal d’Ossera, els formatges de cabra del Serrat Gros de Josa del Cadí i un producte ben singular; el sake japonès, que es produeix a Tuixent gràcies a la puresa i qualitat de l’aigua d’aquesta rica, tranquil·la i silenciosa vall.
8h. Passeig de Gràcia amb Casp. Trajecte d'anada i tornada i desplaçaments interns amb autocar
INCLOU: Autocar durant tot el trajecte. Allotjament a l´Hotel Fonts del Cardener***. Esmorzars a la carta. Dinars (aigua, vi i cafè inclosos). Acompanyant d’Amics dels Museus de Catalunya durant tot el viatge. Entrades i visites guiades a tots els museus i monuments especificats a l’itinerari. Assegurança d’assistència en viatge. Dossier informatiu.

NO INCLOU: Sopars. Extres personals i qualsevol visita i servei no indicat a l’itinerari.
L’itinerari està subjecte a canvis per millorar-lo. Amics dels Museus de Catalunya es reserva el dret d’anul·lar el viatge si no s’arriba al mínim de persones pressupostades. A tots els inscrits se’ls obsequiarà amb un àlbum de record amb les fotografies que l’acompanyant d’AMC farà durant la sortida. Preguem que les persones que no vulguin ser fotografiades ho indiquin a l’acompanyant d’AMC.

NOTA COVID: Per poder realitzar aquest viatge és imprescindible tenir la pauta completa de vacunació de la Covid-19. Es requereix també l’ús de la mascareta en els llocs on sigui necessari. Amics dels Museus de Catalunya garanteix que se seguiran totes les mesures de seguretat establertes per les autoritats sanitàries
PREU (15 persones)
Pagament únic en el moment de la inscripció
Soci: 690 €
No soci: 790 €
Suplement habitació doble d’ús individual: 60 €

Dimecres, 15 de setembre. 17h. Secretaria AMC. La Rambla, 99.