L'ART I EL TEATRE: TERRA BAIXA (RECONSTRUCCIÓ D'UN CRIM) ÀNGEL GUIMERÀ AMB VERSIÓ DE PABLO LEY

Darrere del crim passional d’en Manelic batega clarament un drama social que, llegit des del segle XXI, anticipa de moltes maneres la història del segle XX. El treballador (Manelic) que s’enfronta a l’amo (Sebastià) per alliberar el seu futur (Marta) és un transsumpte de la lluita de classes i no cal tenir gaire imaginació per veure-hi un origen no gens remot de la Guerra Civil (amb tantes anticipacions com es vulguin: Setmana Tràgica, Trienni Bolxevic, dictadura de Primo de Rivera...). Segur que Guimerà pensava, a la seva manera, en la justícia social, però difícilment podia imaginar un món en el qual es produís la Revolució Russa o l’auge del feixisme i, encara menys, que la confrontació entre aquestes dues forces acabés en una Guerra Mundial devastadora.

Autoria: Àngel Guimerà amb versió de Pablo Ley
Direcció: Carme Portaceli
Dramatúrgia: Pablo Ley i Carme Portaceli
Escenografia: Paco Azorín
Vestuari: Carlota Ferrer
Moviment: Ferran Carvajal
Producció: TNC
Intèrprets: Pepo Blasco, Laura Conejero, Mohamed El Bouhali, Borja Espinosa,Eduard Farelo, Mercè Mariné, Roser Pujol, Manel Sans, Kathy Sey i Anna Ycobalzeta

Preu: (Data límit de pagament: divendres, 10 de febrer)
Socis: 25€ / No socis: 30€

Horari i lloc: (Reservades 20 localitats, Platea)
18 h. Teatre Nacional de Catalunya. Plaça de les Arts, 1

Recolida d'entrades: Les entrades es podran recollir a la secretaria d’Amics dels Museus de Catalunya a partir del divendres, 17 de febrer. També les podem fer arribar per correu electrònic a les persones que ho sol·licitin.

Teatre Nacional de Catalunya

Plaça de les Arts, 1