SORTIDA CULTURAL: ELS JARDINS DE CAP ROIG, MUSEU CAN MARIO I PINTURES DE SERT A L’EMPORDÀ

Sortirem de Barcelona en direcció al Jardins del Cap Roig. Natura, art, cultura i història s’uneixen en aquest paratge de 20 hectàrees que atresora prop de 800 espècies botàniques procedents d’arreu del món i escultures de reconeguts artistes nacionals i internacionals. L’auditori a l’aire lliure és l’escenari d’un dels festivals de música més prestigiosos que es fan a l’estiu, el Festival Jardins de Cap Roig. La història d’aquest espai es remunta a l’any 1927, quan el coronel rus Nicolai Woevodsky, amant del dibuix i l’arquitectura, i l’aristòcrata anglesa Dorothy Webster, decoradora, aficionada a l’arqueologia i a la jardineria, van cercar a la Costa Brava un lloc per viure i construir el seu somni. Després d’anys d’esforç i treball van aconseguir crear aquest espai singular on regnen la natura i la calma. El castell i els seus jardins són avui el seu llegat. Acabada la visita ens traslladarem a la localitat de Palafrugell per visitar la col·lecció d’escultura contemporània del Museu Can Mario (Fundació Vila Casas). Inaugurat l’any 2004, aquest espai expositiu acull al voltant de 220 escultures -executades per artistes nascuts o residents a Catalunya-, que daten des de la dècada dels 60 fins a l’actualitat. Al llarg del recorregut contemplarem peces de Joan Brossa, Joan Ponç, Modest Cuixart i Medina Campeny, entre d’altres. A continuació anirem a dinar al restaurant Mas de Torrent, on podrem degustar la gastronomia dirigida pel prestigiós xef Ramón Freixa. A la tarda, descobrirem cinc pintures d’evocacions catalanes que Josep Maria Sert va pintar per a Francesc Cambó a mitjans dels anys 20. Montserrat, Els Castellers de Valls, La Sardana, La Innocentada i Els Tres Tombs, van ser pintades per a un saló del domicili de Cambó a la Via Laietana de Barcelona, el mateix on hi havia el Retrat de Michele Marullo Tarcaniota, de Sandro Botticelli. Ara tindrem l’oportunitat de contemplar-les en tres espais de l’Hotel Mas de Torrent, propietat del net de Cambó, Pau Guardans.

Data límit de pagament: Dimarts, 10 de maig

El preu inclou el dinar (60€)

Lloc de trobada: Pg. de Gràcia /Casp

Passeig de Gràcia-Casp