SORTIDA CULTURAL: LA CASA NATAL I LA INÈDITA PINTURA "EL CRIST" DE DALÍ AL TEATRE-MUSEU DE FIGUERES

Sortirem de Barcelona en direcció a Figueres, la capital de l’Alt Empordà. Iniciarem la jornada visitant el Teatre-Museu Dalí, concebut i dissenyat pel propi Salvador Dalí, amb el qual volgué mostrar al visitant l’atmosfera onírica i personal en què vivia. Conté una visió panoràmica de la trajectòria artística del pintor, un dels catalans amb més projecció internacional en tots els àmbits. En ell s’hi exposen obres primerenques, peces plenament surrealistes i treballs dels últims anys, com La panera de pa (1945) i Galatea de les esferes (1952). També tindrem el privilegi de contemplar la pintura El Crist (1951), una obra excepcional provinent de Glasgow (Escòcia) que no s’havia vist al país des de fa setanta-dos anys, quan va ser exposada a Madrid i Barcelona el 1952. Dalí va fer aquesta pintura com a cloenda d’un període de transformació i culminació del seu desig d’esdevenir clàssic i el “salvador” de la pintura moderna. Amb ella retorna als postulats de la mecànica quàntica i introdueix figures religioses en la seva obra com a resultat de l’evolució del seu pensament. Aquesta mostra ens permetrà endinsar-nos en l’univers de l’artista i explorar la rellevància del taller de Dalí a la badia de Portlligat (Cadaqués), emplaçat en un paisatge sense el qual aquesta pintura no adquiriria la seva significació completa. El projecte expositiu proporciona noves aportacions basades en investigacions recents, dibuixos preparatoris i material d’arxiu, una part del qual és inèdit. Tot seguit, ens desplaçarem fins a la Casa Natal de Salvador Dalí. En aquesta casa d’estil modernista, coneixerem les múltiples facetes personals de la figura de Dalí: de la infància al bany de masses i de Figueres al món. Gaudirem d’una experiència immersiva que ens conduirà per un relat bategant a través d’imatges, objectes i paisatges immersius. Desprès de dinar agafarem l’autocar per tornar a Barcelona.

Data límit de pagament: Dimarts, 6 de febrer

El preu inclou el dinar (30€). En cas de no voler dinar amb el grup, aviseu a la secretaria per tal de descomptar-lo de l'import total.

Passeig de Gràcia-Casp

Pg. de Gràcia, 4