SORTIDA CULTURAL: VISITA A PORTA TANCADA AL NOU CELLER DE PERELADA

Sortirem de Barcelona en direcció a Perelada. Aquesta localitat altempordanesa compta amb l’imponent Castell de Perelada, construït a finals del segle XIII, seguint els cànons gòtics, per esdevenir la residència dels vescomtes de Rocabertí i els comtes de Peralada, i que, al segle XIX, va ser restaurat a la manera d’un castell d’estil francès. Durant la nostra visita, tindrem l’oportunitat de conèixer el Museu del Castell de Perelada, situat en l’antic Convent del Carme. Aquest singular museu acull dues seccions expositives: el Museu del Vidre, amb més de 2.500 objectes procedents d’arreu del món que daten entre l’Antic Egipte i el segle XIX, i que l’han fet esdevenir la col·lecció de vidre més important de l’Estat espanyol; i per l’altra banda, el Museu del Vi, en el qual s’hi poden contemplar tots els estris, màquines i atuells relacionats amb la seva elaboració. Ambdós van ser creats a partir de les adquisicions realitzades per part de l’industrial i col·leccionista barceloní Miquel Mateu, que va comprar el Castell de Peralada el 1923. El tercer espai del Museu és la Biblioteca, constituïda per més de 100.000 llibres i documents, amb la peculiaritat de posseir una col·lecció de 1.000 edicions d’El Quixot. Seguirem el nostre recorregut fent una passejada per l’extens Jardí històric del Castell, dissenyat el 1877 i que atresora nombroses espècies botàniques. A continuació, tindrem l’oportunitat de conèixer, mitjançant una visita privada, el Nou Celler de Perelada, dissenyat per RCR Arquitectes (guanyadors del Premi Pritzker 2017), tractant-se del primer celler d’Europa amb certificat LEED Gold de sostenibilitat. Aquest innovador edifici, amb vocació de ser un paisatge que està integrat en el desnivell del terreny, juga amb les textures rugoses del formigó per evocar les profunditats de la terra. Acabada la visita, farem un tast dels vins que s’elaboren en el Celler i dinarem en el Restaurant Celler 1923, on el prestigiós xef Paco Pérez ens oferirà una proposta gastronòmica d’inspiració tradicional catalana.

Passeig de Gràcia-Casp

Pg. de Gràcia, 4