SORTIDA CULTURAL: LA FORTALESA DE SANT JULIÀ DE RAMIS

Sortirem de Barcelona per dirigir-nos a Sant Julià de Ramis on s’alça la coneguda com a Muntanya dels Sant Metges. En aquest espai s’ha engegat molt recentment el projecte de La Fortalesa de Sant Julià de Ramis, un nou conjunt cultural, expositiu, gastronòmic i hoteler. El complex se situa dins d’una antiga fortalesa militar de finals de segle XIX, declarat Bé cultural d’interès nacional. L’empresa familiar d’Or joiers va decidir emprendre aquest gran projecte i encarregà la restauració i adequació de l’espai a l’estudi d’arquitectura Fuses-Viader, que ha estat responsable també de la restauració de la Catedral de Barcelona. A la part inferior es troben els espais museístics i la part superior s’ha destinat a un hotel i al nou restaurant del guardonat xef Jordi Cruz. Començarem la nostra visita al d’Or Museum, museu de joieria i centre d’art. A les seves sales s’exposa una meravellosa col·lecció de peces de joieria d’època modernista fins a les de corrents més actuals. De la mostra destaca l’exposició de la prestigiosa dissenyadora italiana de Tiffany & Co Elsa Peretti. Seguidament visitarem els espais d’exposicions temporals, que actualment acullen una selecció d’obres de Josep Maria Subirachs. Entre les peces, escollides especialment per la seva filla Judit, es troben una trentena d’escultures, dibuixos i medalles. Ubicat a mig camí del fossar del castell, podem veure l’Espai Quim Hereu. Es tracta d’un innovador concepte d’art on el visitant pot interactuar amb l’art i l’obra del pintor de Girona. Una experiència que ens proposa passejar pel corrent artístic de “l’estrambotisme“, corrent artístic nascut a Catalunya del qual l’artista és un dels principals exponents, que cerca la fusió del seny i la rauxa. Dins l’exposició sobresurt la trilogia d’El temps, El poder i La llibertat, tres olis impressionants de 13 metres. Dinarem al restaurant del mateix museu, que compta amb l’assessorament gastronòmic de l’ABac Group. A la tarda, sortirem del complex per visitar el proper jaciment ibèric de Kerunta, testimoni dels primerencs habitants de la muntanya, datat entre els segles V i I aC. Molt a prop s’alça l’església romànica dels Sant Metges, on es trobava l’antic nucli de població. Documentada ja a l’any 1019, allotja un cementiri utilitzat fins a principis de segle XX. Un cop acabada la visita retornarem a Barcelona.

Data límit de pagament, dimarts 5 de març

El preu inclou el dinar (30€). En cas de no voler dinar amb el grup, aviseu a la secretaria per tal de descomptar-lo de l'import total.

Lloc de trobada: Pg. de Gràcia /Casp

Passeig de Gràcia-Casp