MÚSICA A L'AUDITORI: LA CANÇÓ DE LA TERRA

L’Idil·li de Sigfrid brilla dins del catàleg de Richard Wagner com una de les seves joies més singulars i acurades. Ben lluny dels desplegaments orquestrals fastuosos de l’autor, la seva plantilla reduïda (només per a 15 intèrprets) i el seu to íntim s’expliquen per una funcionalitat original: l’autor va fer servir aquesta obra breu com a regal d’aniversari per a la seva esposa, Cosima Wagner, i la va fer sonar a les escales de casa seva la matinada del dia de Nadal. Tot i fer servir algunes citacions de leitmotivs de L’anell del Nibelung, el títol no fa referència a l’òpera homònima, sinó al nom del seu fill gran, Sigfrid Wagner.

Director: Matthias Pintschner
Intèrprets: Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC)
Iker Arcayürek, tenor
José Antonio López, baríton