ITINERARI: D’ANTONI A GAUDÍ. EL CAMÍ DEL GENI

Anton Gaudí i Cornet fou un gran arquitecte, símbol de la ciutat de la Barcelona contemporània i modernista. Les seves obres són tot un emblema, que milions de turistes visiten any rere any: La Sagrada Família, La Casa Batlló, El Park Güell o la Casa Milà; totes elles ubicades en l’Eixample barceloní o més enllà. Tanmateix és al casc antic, a la Barcelona històrica, on l’Antoni farà les seves primeres passes. De fet és al Barri de la Ribera, a prop de Santa María del Mar, on l’adolescent Antoni iniciarà un viatge que el portarà a convertir-se en un dels millors arquitectes de la història de la humanitat. Per conèixer el legat de Gaudí hem d’anar a les seves arrels, i tal com deia ell mateix: “La originalitat consisteix en retornar a l’origen”. Al voltant d’aquesta idea gira l’eix argumental d’aquest itinerari. Fou al centre de la ciutat on començà a establir relacions amb institucions i artistes per generar contactes, promocionar-se i obtenir les seves primeres oportunitats professionals. En aquests carrers es plasma l’essència de la seva genial arquitectura i on va viure la transformació de la seva ideologia religiosa; i on farà el pas d’estudiant a arquitecte. Aquí va obrir el seu primer estudi i va conèixer a Eusebi Güell. S’afilià a institucions culturals gràcies a les quals s’acabarà convertint en una persona ben posicionada socialment, podent fer el pas definitiu cap a la immortalitat. En aquesta ruta coneixerem com Antoni es va convertir finalment en Don Antoni Gaudí.

Plaça Fossar de les Moreres