DOCUMENTAL: CLOSE TO VERMEER

Se n’ha escrit molt, però se’n sap poc de Johannes Vermeer. La seva obra és gairebé tot allò que va deixar. Gregor Weber, expert en Vermeer, de fama mundial i flamant conservador del Rijksmuseum d’Amsterdam, l’any previ a la seva jubilació treballa en el seu gran somni: l’exposició més gran de Vermeer mai realitzada. Juntament amb Weber, una sèrie d’entusiastes i experts en la vida i obra d’aquest pintor van buscant el que realment fa que un Vermeer sigui un Vermeer. I és que malgrat la seva breu carrera i el reduït nombre d’obres que va produir, Vermeer és considerat un dels artistes més importants i talentosos del segle XVII. El documental explora la preparació d’aquesta gran exposició, la més completa sobre l’obra del mestre holandès del Segle d’Or, que va donar lloc a descobriments inesperats. La cineasta Suzanne Raes ofereix una fascinant visió entre bastidors dels reptes que va suposar l’organització d’aquesta mostra històrica, les entrades de la qual es van esgotar abans que s’obrís al públic.

Direcció: Suzanne Raes
Producció: Mondex&cie, Zampa Audiovisual, López-Li Films, Fado Filmes
Nacionalitat: Països Baixos (Holanda)
Any: 2023