DOCUMENTAL D'ART: GOYA. UN ESPECTACLE DE CARN I OS

Francisco de Goya, a part de ser un dels artistes espanyols més valorats internacionalment, ha estat considerat el pare de l’art Modern. Brillant observador dels problemes de la societat espanyola del moment, talentós retratista i crític social per excel·lència, va elevar el gènere del retrat a un nivell de gran prestigi. La seva genialitat es mostrà a l’exposició que li va dedicar la National Gallery de Londres. Aquest documental es bassa en aquesta mostra, a partir de la qual s’endinsa en la singular vida del pintor. A través d’un extens material audiovisual, cartes reveladores del propi Goya i una exposició que recull les obres mestres de les millors col·leccions de tot el món, el film dibuixa un fascinant retrat del pintor i de l’acolorit món que va pintar. Influenciat per Rembrandt i Velázquez, Goya va explorar un nou realisme que no buscava adular i no temia mostrar el que les persones transmetien tant física com psicològicament. Paradoxalment, aquest fet no va impedir que rebés encàrrecs de personatges il·lustres i poderosos que buscaven el prestigi de ser retratats per l’artista del moment. La Reialesa, aristòcrates, polítics i amics propers van ser sotmesos al seu enfocament altament modern. La poderosa visió de Goya i la seva brillant tècnica, el van convertir en un dels més grans i admirats pintors de tota Europa.

Any: 2015
País: Regne Unit