ÒPERA AL BOLICHE: LA TRAVIATA DE GIUSEPPE VERDI. TEATRO REAL, MADRID

La Traviata, òpera en tres actes composta el 1852 per Giuseppe Verdi, està basada en un llibret italià de Francesco Maria Piave, basat en La Dama de les Camèlies d’Alexandre Dumas. Amb La traviata, Verdi va assolir un estil madur, amb més profunditat en la descripció dels personatges, major solidesa en les construccions dramàtiques i una orquestra més important i rica. És una obra atípica dins de la producció de Verdi, pel seu caràcter realista. No es refereix a grans fets històrics, com Nabucco, ni està basada en tragèdies com Macbeth, sinó que és un drama psicològic de caràcter intimista. Va ser la primera òpera en la qual els actors van usar vestits contemporanis de l’època (smoking i vestits llargs de dama a la manera francesa o anglesa), ja que fins aleshores, les òperes sempre usaven vestits històrics que corresponien a segles passats o a altres civilitzacions. L’elegant posada en escena de David McVicar, per al Teatro Real de Madrid, situa el drama en un món de referències romàntiques sense deixar de percebre la mirada actual.

Any: 2015
País: Itàlia
Durada: 125 minuts
Director: David Mc Vicar